Veelgestelde vragen

Al meer dan 35 jaar staat Rijmenants voor een warme ontvangst, kwalitatieve producten en een persoonlijke service. Wat begon als een klein familiebedrijf is intussen uitgegroeid tot twee winkels met meer dan 70 medewerkers. Elke dag staan we voor jou klaar met advies en inspiratie, een zorgvuldig geselecteerd assortiment of een heerlijk kopje koffie in onze taverne.

Met Samen Rijmenants gaan we graag nog een stapje verder. We verwelkomen jou graag in onze familie. En voor familie doen wij al eens graag wat extra! Daarom ontwikkelden we een beloningsprogramma voor onze klanten. Met een Samen Rijmenants kaart spaar je bij elke aankoop punten. Hoe meer punten je spaart, hoe meer voordelen je krijgt. En welke voordelen dat zijn, bepaal jij helemaal zelf! Registreer je klantenkaart in één van onze winkels en start snel met sparen.

Welkom bij Samen Rijmenants. Welkom bij de familie!


Voor iedere euro die je uitgeeft* bij Rijmenants ontvang je een punt. Laat bij elke aankoop je Samen Rijmenants klantenkaart scannen. Punten voor online aankopen worden met een max. vertraging van 4 dagen toegekend aan je account.

*Het sparen van punten is niet van toepassing op volgende producten:

  • Gassen
  • Waarborg en leeggoed
  • Levende dieren
  • Herstellingen
  • Vervoerskosten
  • Werkuren
  • Workshop tickets
  • Producten die verkocht worden tijdens de jaarlijkse parkingverkoop
  • Alles op project- of offertebasis is ook uitgesloten van punten
  • In de taverne worden ook geen punten toegekend

Deze lijst is niet limitatief.


Door aan te kopen in onze winkels, spaar je punten op je persoonlijke klantenkaart. Je kan deze punten omruilen voor een voordeel dat jij zelf kiest. Je kan ervoor kiezen om punten om te ruilen voor een korting of om nog verder te sparen voor een ander voordeel. Jij bepaalt zelf je voordeel!

Bovendien worden je kastickets digitaal bewaard op je persoonlijke profiel. Zo heb je steeds je garantiebewijzen bij de hand en hoef je je geen zorgen te maken als je je kasticket verliest.

Log in op je persoonlijke profiel. Bovenaan de pagina vind je je huidige puntensaldo. Daaronder vind je 'Ons Aanbod'. Dit zijn alle kortingsbonnen en andere voordelen die we op dit moment aanbieden. Rechtsboven elke bon zie je het aantal punten dat je hiervoor dient in te ruilen. Zodra de cirkel groen kleurt, kan je deze bon activeren. 

Klik hiervoor op ‘bekijk bon’. Er opent een nieuwe pagina met meer info over de bon en een knopje ‘activeer deze bon’. Klik op de knop. Je geactiveerde bon verschijnt nu onder het tabje ‘Bonnen’ of op de overzichtspagina onder de categorie ‘Mijn Bonnen’.

Je hoeft verder niets te doen. Kom gezellig shoppen in één van onze winkels. Wanneer je afrekent verschijnt de geactiveerde bon automatisch in ons kassasysteem.

Opgelet: eens je een bon geactiveerd hebt, kan je deze niet meer terug omruilen voor punten.

De punten die je hebt gespaard blijven onbeperkt geldig, zolang je de klantenkaart actief blijft gebruiken. Indien je de klantenkaart gedurende 2 jaar na de laatste aankoop niet gebruikt, vervallen automatisch alle gespaarde punten en voordelen en zal het lidmaatschap worden geannuleerd.

Enkel de persoon die de cadeaubon betaalt, krijgt punten toegewezen.

Je krijgt een tegoedbon wanneer je goederen hebt aangekocht en nadien geruild. Bij de oorspronkelijke aankoop werden al punten voor dit bedrag toegekend. Indien je de volgende aankoop (gedeeltelijk) betaalt met een tegoedbon, worden voor dat bedrag geen punten meer toegekend.

Je kan je huidige puntensaldo nakijken op je kasticket, op je Mijn Rijmenants profiel en in de Samen Rijmenants nieuwsbrief.

Je krijgt een tegoedbon wanneer je goederen hebt aangekocht en nadien geruild. Bij de oorspronkelijke aankoop werden al punten voor dit bedrag toegekend. Indien je de volgende aankoop (gedeeltelijk) betaalt met een tegoedbon, worden voor dat bedrag geen punten meer toegekend.

Indien je een artikel ruilt waarvoor je een voordeelvoucher hebt ingezet, krijg je deze voucher, noch de punten voor het verkrijgen ervan, niet retour.

Indien mogelijk betaal je deze bestelling best aan onze kassa. Op die manier worden de punten onmiddellijk toegekend en wordt ook het kasticket voor deze aankoop digitaal op je profiel bewaard.

Een andere optie is om je klantenkaartnummer op de bestelbon te laten noteren. Na betaling worden de punten manueel toegekend door één van onze medewerkers.

Meld dit zeker aan de kassa, dan krijg je een speciaal kassaticket met een code die je via www.mijnrijmenants.be kan invoeren. Door de code in te voeren, komen je punten van dat kassaticket automatisch bij je account.

Opgelet: na aankoop kunnen deze punten niet meer worden toegevoegd. Het is belangrijk om dit aan de kassa te melden vóór de aankoop.

Wil je toch steeds je kaart bij de hand hebben? Via www.mijnrijmenants.be heb je steeds een digitale versie van je klantenkaart bij de hand!

Klantenkaart vergeten? Kan gebeuren! Als je dit meldt aan onze kassa krijg je een kasticket met een persoonlijke code.

Surf naar www.mijnrijmenants.be en log in op je persoonlijke profiel. Onder de tekst “Welkom terug...” staat een groene knop ‘voeg punten toe’. Volg de stappen die op het scherm komen. De punten worden onmiddellijk toegevoegd aan je saldo.
Je kan ook de digitale klantenkaart gebruiken, via www.mijnrijmenants.be. Heb je geen smartphone? Spring dan snel binnen in de winkel om een nieuwe klantenkaart aan te maken! De punten op de verloren klantenkaart blijven op je account staan.
Dan verwittigen wij graag de klant. Je kan deze klantenkaart opsturen naar Rijmenants nv, Liersebaan 121, 2240 Massenhoven of afgeven in één van onze winkels.
Log in op www.mijnrijmenants.be en kies het tabblad ‘mijn gegevens’. Wijzig je gegevens en sla de wijzigingen op.
Vraag een nieuw wachtwoord aan via www.mijnrijmenants.be. Je krijgt dan een link toegestuurd waarmee je een nieuw wachtwoord kan ingeven. Je punten en voordelen blijven gewoon bewaard.